повреден или загубен багаж полет

Щети, които авиокомпанията е длъжна да поеме

За да си търсите правата, първо трябва да сте наясно, че имате такива и второ, трябва да сте информирани какви са точно. Не всяка авиокомпания иска само да ви вземе парите и да ви прецака, но все пак е добре да знаете какви щети е длъжна да поеме тази, с която летите, в някой от посочените по-долу случаи.

Прекъсване на полета по вина на превозвача

Всичко се случва. Ако полетът не може да бъде завършен по вина на превозвача – самолет с установена повреда, който малко след излитане се връща отново на летището; аварийно кацане на летище някъде по маршрута – той носи отговорността пред пътниците.

В този случай авиокомпанията е длъжна:

  • да намери друг самолет или друг тип превозно средство, с което пасажерите да стигнат до крайната дестинация.
  • Ако няма такава възможност, трябва да ги върне на летището, от което е излетял самолетът, за своя сметка и да им възстанови цената на билета.

Не искате да пътувате с предложеното алтернативно превозно средство, нито да се връщате на отправното летище? Трябва да ви се изплати разликата между цената на билета и цената за действително извършения превоз.

Вие, като пътник, можете да настоявате за:

  • максимално бързо превозване до крайната точка на вашето пътуване;
  • обезщетение и поемане на цялата ви издръжка (храна и нощувки), докато ви превозят до там, закъдето сте тръгнали.

Щети в случай на злополука по време на полет – телесна повреда или смърт

Авиокомпанията носи отговорност в случай на злополука на борда на самолета, по време на качване или слизане от него. За повече подробности и ефективни действия, ви препоръчваме да се свържете със специалист, който знае какви стъпки следва да се предприемат.

Загубен или повреден багаж

По време на полет авиокомпанията носи отговорност за багажа ви. В случай, че е изчезнал или повреден, тя ви дължи обезщетение.

Обезщетенията са в размер:

  • действителната стойност на липсващия или повреден багаж;
  • обявената стойност или частта от нея, съответстваща на повредата/липсата – когато става въпрос за багаж, предаден с обявена стойност;
  • до 800 000 лв. при липса на личните вещи.

Отказ на място в самолета

Възможно е да ви откажат място в самолета поради твърде много заети места или да помолят някой пасажер да се откаже доброволно и вие да се съгласите. И в двата случая авиокомпанията ви дължи компенсация. Тя може да се изразява в пари или алтернативен превоз.

Очаквайте скоро подробна статия, посветена само на този случай.

Отмяна на полет, закъснение на полет

Целият ни сайт е посветен на това какво е длъжна да направи авиокомпанията за вас в случай на отменен или закъснял полет и как можем да ви помогнем да си получите обезщетението.

Припомнете си какво можете да направите вие в такъв случай или директно се обърнете за помощ към нас. Ние сме професионалисти – ще ви спестим време, разходи и ще получите това, което ви се дължи.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *